Eerste weken op St. Maarten - Reisverslag uit Suriname Dorp, Curaçao van Britt Legters - WaarBenJij.nu Eerste weken op St. Maarten - Reisverslag uit Suriname Dorp, Curaçao van Britt Legters - WaarBenJij.nu

Eerste weken op St. Maarten

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

25 September 2015 | Curaçao, Suriname Dorp

Alweer bijna 2 weken geleden zijn Hilde, Myrthe, Thom, Iris, Eufriede en ik geland op het mooie Sint Maarten. Ook al had ik al veel filmpjes bekeken van de landing op Youtube, in het echt was het nog mooier.. je vliegt super laag over de Caribische zee die steeds helderder wordt. Eenmaal op het vliegveld aangekomen hebben we meteen onze lange broeken uitgedaan en heel diep in onze koffer opgeborgen. De eerste week hadden we vakantie, dus hebben we vooral op het strand gelegen. WAUW wat zijn de stranden mooi hier, parelwit, helderblauwe zee, palmbomen en cocktails.. ja we hadden het echt zwaar de eerste week.

We wonen in een studentenhuis met 15 gezellige studenten, 7 meiden en 8 jongens. Het zijn allemaal Nederlandse jongeren die ergens op het eiland stage lopen. Er is een gezamenlijke keuken, badkamer en woonkamer en de slaapkamers deel je met z’n tweeën. Ik deel m’n kamer met Eufje. Vrijdagavond was er een fish-barbeque georganiseerd in ons huis en zijn we daarna wezen stappen, supergezellig!!

Afgelopen maandag had ik mijn eerste stagedag in het St. Maarten Medical Center, op de afdeling Medicine/Surgery (interne chirurgie). Er is plek voor 28 patiënten, verdeeld over 3 units. Afgelopen week was het erg rustig op de afdeling, maar ik vond het alsnog super leuk!! Ik heb veel wonden, drains en infusen kunnen zien/doen. De meeste mensen worden opgenomen omdat ze een operatie moeten ondergaan en ik hoop in deze maanden ooit nog een operatie te mogen zien!! Sommige mensen spreken een beetje Nederlands, maar over het algemeen wordt alles in het Engels gedaan. Een beetje Engels spreken en schrijven kan ik wel, maar al die verschillende Engelse accenten en snelle gesprekken.. dat is nog super lastig.. Gelukkig heb ik nog bijna 4 maanden om het te gaan begrijpen. Voor nu werken we alleen overdag, maar later zullen dit ook avonden, nachten en weekenden worden.

Het contacten met thuis gaat aardig goed. Wanneer andere huisgenoten naar stage zijn hebben we genoeg Wifi om te kunnen skypen, ook al is dat wel lastig met het tijdsverschil van 6 uur. Als ik klaar ben met stage is het in Nederland 22.00 uur in de avond. En als je nog moet koken of gaat sporten wordt het natuurlijk lastig. Voor deze week zit stage er alweer op. Nu stage is begonnen gaat de week een stuk sneller.. voordat ik het weet is het alweer 11 november.. dan komt Colin een weekje langs, verassing!! Samen een weekje vakantiehouden onder de palmbomen klinkt goed, ik kan niet wachten!!

Dit weekend gaan we waarschijnlijk een dag naar Anguilla, een ander eiland in de Caribische zee. Het strand van Anguilla behoord tot één van de 10 mooiste stranden van de wereld dus dat moeten we zeker gezien hebben. Op dit eiland kan je ook met dolfijnen zwemmen, maar dat bewaar ik tot de laatste week. Als pap en Bowien langs komen, ga ik samen met m’n kleine zussie met dolfijnen zwemmen.

Echt een raar idee dat ik hier nu in mijn bikini rondloop met een temperatuur van 30 graden en jullie waarschijnlijk alweer een winterjas aan hebben. Nou, ik zal dit weekend aan jullie denken, als ik op het strand lig! Ik hou jullie op de hoogte :)

Heel veel lieve kusjes vanuit St. Maarten

  • 25 September 2015 - 02:02

    Jan Legters:

    Hoi Britt, eindelijk een leuk stukje.
    Gelukkig heb je het erg naar je zin, kan bijna niet wachten om het ook te zien.

  • 25 September 2015 - 04:47

    Sharon :

    Heeeej briddltje!
    wauw! Klinkt echt super gaaf! Maak maar veel foto's! Ik ben super benieuwd. Veel plezier dit weekend mop!
    Xxxxx

  • 25 September 2015 - 07:27

    Wima Legters:

    Heey Britt, wat een leuk stukje!!
    Love you!!

  • 25 September 2015 - 11:46

    Marion/Roel:

    Heey Britt,wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt !
    Klinkt erg gaaf allemaal.Heel veel plezier en zonneschijn!

  • 25 September 2015 - 11:47

    Hans En Jolanda:

    Hoi Britt,
    Erg leuk stukje, fijn te horen
    dat het daar goed gaat.xxx

  • 25 September 2015 - 16:44

    Rik, Rianne, Roos En Merel:

    Hey Britt,
    Super leuk om te lezen en erg fijn dat je het zo naar de zin hebt !
    Geniet ervan !

    Groetjes van ons allemaal !

  • 25 September 2015 - 22:04

    Bowien:

    Zussieeee ik kan ook niet wachten tot de dolfijntjes, lekkere warmte, supermooie stranden en om lekker bruin worden

  • 25 September 2015 - 23:01

    Marjo:

    Hoi Britt. Wat een mooi stukje. Leuk om je belevenis kunnen lezen. Heel veel plezier nog. Groetjes marjo

  • 26 September 2015 - 09:23

    Irma:

    Haaa Brittje!
    Leuk leuk allemaal! Het is nu al een onvergetelijke ervaring. Wij hebben hier iemand in huis die ook heeeeel veel zin heeft om naar Sint Maarten en jou toe te gaan in november! Maar eerst ervaring opdoen in het ziekenhuis daar! Succes!
    xxx Irma

  • 26 September 2015 - 18:49

    Edwin Tina Mick & Job:

    He hoi Britt,
    Wat een geweldige ervaring zover van huis.
    Nog heel veel fun daar... En samen met Bowien
    Zwemmen met de

  • 26 September 2015 - 18:52

    Opa En Oma:

    Wij zijn super jaloers en ik wil zo bij je komen

    Ook de groeten van mij, OPA.
    Dikke knuffel en heeeeeel veeeeel genieten.

  • 26 September 2015 - 18:54

    Tina:


  • 27 September 2015 - 20:08

    Dennis, Ellen, Jana, Stijn:

    Ha Britt,
    Vol bewondering hebben wij jouw stukje gelezen!! Echt super stoer wat je daar doet. Heel veel succes en geniet er maar van. Groetjes van ons!! ( dit berichtje twee keer geplaatst...ook bij jouw vorige stukje....weet niet precies hoe dit werkt:)

  • 10 Oktober 2015 - 01:21

    Mientje Ten Brinke:

    Hallo Britt
    NU pas je verslag gelezen leuk hoor ,lijkt mij echt mooi daar, genieten maar van de mooie stranden en nog veel meer denk ik en succes met je werk / groeten Mientje en Jan
    .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 1082
Totaal aantal bezoekers 2543

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 10 Januari 2016

Stage op Sint Maarten

Landen bezocht: